מדריך לרכישת שמלת כלה

מדריך לרכישת שמלת כלה, כמה טיפים חשובים.

מדריך כלות

דמייני שאת מדפדפת במגזין כלות ונתקלת בשמלת חלומותייך:..”זהו זו השמלה שרציתי כל החיים”.

כמה פעמים ראיתן שמלה וחלמתן שזו תהיה שמלת החתונה שלכן וכשמדדתן, זה לא היה זה. את רצה לסלון כלות מזמינה את השמלה ועוד בתהליך השייה את מגלה שלא לזה התכוונת, זו לא השמלה שבמגזין ושמלת הכלה הנחשקת נשארת רק בחלומות.

(כאן תבוא התמונה שלי)

שמי רחל כהן בת 55 ובעלת נסיון עשיר ורצוף בן 30 שנה בתפירת שמלות כלה וערב.

נולדתי לתוך המקצוע, אמי הייתה תופרת, ביתנו רוב שעות היממה התנהל כמפעל קטן לתפירת שמלות כלה של “אדלר-יצואן שמלות כלה מוביל בשנות ה-70.

גזרנו, תפרנו, חיברנו סרטים, הפכנו חגורות תפרנו תחרת וכל זאת כחלק משגרת היום יום בחיי.

עוד בילדותי ככח עזר, בבית לתפירת שמלות תמיד ידעתי שאגשים את חלומי לפתוח סלון כלות ואכן פתחתי סלון לשמלות ערב וכלה ברח’ דיזינגוף, כאשר חלק מניסיוני רכשתי אצל מעצבים כמו: שלי אנד טלי, לבן בע”מ, רינה בהיר, שימקה.

במשך שנות נסיוני נתתי שירות ללקוחות רבים והיה בי הכישרון לאיבחון באופן מדוייק את גוף האישה, אופי וסגנון הכלה והתאמה מדוייקת לדגם ולסגנון שיאפיין אותה ויעצים אותה.

כמו כן, יש בי את הייחוד לקרוא דגם ולהוציא אותו באופן המדוייק ביותר שנלקח ממגזין, או מתוכנית טלויזיה הוליוודית ברמה של אחד לאחד תוך תשומת לב לפרטים הקטנים.

מדריך לרכישת שמלת כלה הבדים
מדריך לרכישת שמלת כלה סוגי בדים

למה בעצם החלטתי לכתוב את המדריך?

  1. כמו שסיפרתי קודם אהבתי למקצוע עוד מילדות, הסיפוק הגדול שלי מגיע מחיבור בין סוגי בדים למינהם חומרים המאפשרים ליצור יצירות מופת וכשאני רואה את התוצאה הסופית ושביעות הרצון הרבה אצל הכלה גורמים לי אושר רב.
  2. במשך שנות נסיוני ועבודתי מול כלות, גיליתי שיש פער בין מה שהכלה דמיינה בראשה שהיא רוצה לבין התוצאה הסופית, ולא משנה אם הסלון היה מהמובילים או לא. לרוב קיים פער שנובע מ”באגים”קטנים לאורך הדרך עד לתוצאה המאכזבת.
  3. לחסוך לך, הכלה, את כל כאבי הראש בבואך לבחור שמלת כלה, כשעדיין אינך ממוקדת.

תוך כדי עבודה אצל מעצבים והן כעצמאית חקרתי ומצאתי את חמשת הסודות שבעזרתן תוכלי להגשים את שמלת חלומותייך.

לפני שאמנה את הסודות להגשמת שמלת החלומות אני מעוניינת לספר לך על התהליך בבחירת ותפירת השמלה המתבצע בכמה שלבים:

  1. פגישת היכרות – פגישה זו תיערך כשעתיים, בה נוכל להכיר, וללמוד אותך. בפגישה זו נציג בפנייך דוגמאות שניתן למדוד ולהתרשם, כמו כן, נציג בפנייך חומרי גלם למינהם: סוגי בדים תחרות ותכשיטים שיעזרו לך לקבל החלטה לגבי הדגם אותו תרצי לערב החתונה.
  2. עם סגירת הדגם, תוזמני לפגישה נוספת אצל מעצבי הבדים ושם נבחר עבורך את הבדים והתחרות הנראות לך, והמתאימות לדגם אותו תבחרי.
  3. הדמייה של הגיזרה הראשונה שבנוייה כבסיס השמלה.
  4. מכאן אנו נכנסים לתהליך עשיית השמלה שיהיו בו מספר מדידות כאר בכל מדידה תראי את השמלה רוקמת עור וגידים תוך שלבים של הוספת בד, תחרות, קישוטים, תכשיט מסויים , תהליך שבנוי בשלבים ובהליך זה יש לגלות סבלנות רבה.
  5. הדגם מוכן. – לשאלה נפוצה בקרב כלות רבות :”כמה מדידות אני צריכה עד החתונה?” – תשובתי אינה חד משמעית והיא אישית לכל כלה, לדוגמא, יש כלה שיתאימו לה בין 3-5 מדידות, וישנן כלות שתצטרכנה יותר מדידות, הדברים תלויים במידה רבה, באופי הדגם ובאישיות הכלה, כאשר מה שמנחה זה הרצון לתת ביטוחן ביום החשוב ביותר בחיים.

מדריך לרכישת שמלת כלהלאחר שסקרתי בפנייך את תהליך תפירת השמלה בואי ונרד לעומקו של עניין.

חמשת הסודות שאף מעצב לא יגלה לך

אילו חמשת הסודות שעליך לדעת על מנת שתלבשי את שמלת חלומותייך:

להגיע מוכנה למעצב

בפגישה הראשונה עם מעצב השמלות חשוב להגיע עם כמה שיותר נתונים, חשוב לדעת איזה סגנון בדים את אוהבת, אילו צבעים, אילו דגמים יושבים עלייך מעולה, לדוגמא, קחי שמלה שלבשת בעבר והתאימה לך מאוד ומשם אפשר לפתח דגם עבורך.

חשוב ליידע את המעצב אילו דגמים את לא תלבשי ולא תאהבי לעולם כי הם אינם משקפים את מי שאת.

חשוב לבוא עם תמונות, מגזינים ועוד…. כל זאת כדי שהמעצב יוכל לקרוא אותך בקלות ובמהירות לגרום לשביעות רצונך.

הצלחה בקריאת הדגם

לכל דגם יש קווי גיזרה הנלמדים כמו א-ב, היה והמעצב אינו יודע לקרוא גיזרה הוא לא יידע לקרוא את הדגם, כך גם התופרת והעוזרים וזו הסיבה העיקרית לכך שיש פער בין התמונה שהבאת לבין הדגם בפועל. מאידך, מעצב טוב הינו מעצב שיודע לקרוא גיזרה כפי שיודע קרוא וכתוב, תוכלי לזהות זאת על ידי כך שהמעצב אינו מסיט אותך מדרכך ומראה לך גיזרות דומות, אלא, התחבר מייד לקו שביקשת, במידה וקיים אצלו הדגם תוכלי למדוד במקום, ואם אין, תוכלי לבצע הזמנה וכבר במדידה ראשונה את יכולה לראות את קווי המתאר ולהבין אם זהו הדגם שאת רוצה או לא, הכל תלוי בקריאת הדגם.

התאמת הדגם לגוף הכלה

זהו טיפ חשוב מאוד ומאחר ולכל אישיות יש מבנה גוף משלו והפוך, וגם אם הבאת דוגמא מוכנה ממגזין וזהו דגם חלומי”, עדיין, במידה ולא והדגם לא יתאים למבנה גופך, זה המקום שמעצב טוב יעיר את תשומת לבך, על מנת, שתיראי במיטבך ביום החשוב בחייך.

לדוגמא: כלה מלאה אינה יכולה ללבוש מחוך מהדק מאחר וזה מגדיל את החלק העליון וגורם לה להיראות מלאה יותר.

ת ק ש ו ר ת

כל סלון כלות מכובד, מורכב מעובדים שלרוב נמצאים מאחורי הקלעים: תופרים, גזרנים, מודליסטים, מוכרים וכו…… ועל פי רוב דגם אחד מטופל ע”י מספר ידיים, כאשר פרטים רבים מועברים בין אחד לשני לעתים, מספיק שפרט אחד לא הועבר או עבר לא נכון, כדי שהכלה לא תהייה מרוצה.

על מנת, שזה לא ייקרה ישנן שתי אפשרויות:

א.  בחירת סלון קטן ואישי.

ב.  לדאוג שאדם אחד בלבד יעבוד מולך לאורך כל התהליך, או לפחות אותם אנשים אם מדובר ביותר מאחד.

סבלנות וסובלנות

ארגון חתונה וכל הנגזר ממנה גורמים למתח ולחץ אדירים, לעיתים, מגיעים למעצבי שמלות כלה אחרי יום קשה ולא תמיד יש סבלנות,  והקשבה להתעסקות בשמלה, שפתאום לא נראית יפה כמו קודם.  במקרים כאלו, אני ממליצה לאסוף את עצמך לבטל מדידה לנוח ולהפיג את מתח ולהגיע למדידה נוספת רעננה.

מדריך לרכישת שמלת כלה
מדריך לרכישת שמלת כלה