שמלות כלה: כך הכנו ללירז את שמלת חלומותיה, שבועיים לפני החתונה

שמלות כלה: כך הכנו ללירז את שמלת חלומותיה, שבועיים לפני החתונה

שמלת כלה היא לא רק שמלה. היא הרבה יותר מזה. היא אמירה וסביבה סובב כל ערב החתונה. אז מה הפלא שכל כך חשוב לנו, הכלות, כל פרט ופרט בשמלת הכלה שלנו. האם גם אתן מרגישות ששמלת הכלה שלכן חייבת להיות התגשמות של חלום? והאם שבועות של חיפושים ונבירות בין קולבים ודגמים גורמות לכם לחזור הביתה מיואשות ומתוסכלות, כי חשבתן שזה הולך להיות פשוט ומהיר אבל כבר עברתן עשרות שמלות והחלום רק הולך ומתרחק? במאמר שלפניכן, תוכלו לראות איך עזרנו ללקוחה שידעה בדיוק מה היא רוצה, ואפילו הייתה מצוידת בציור של השמלה ובסטייליסט צמוד, ולמרות זאת מצאה את עצמה שבועיים לפני החתונה ללא שמלה… עד שהגיעה אלינו, ובעבודה מאומצת נגד הזמן, מצאנו עבורה את החלום וגם החזרנו לה את החיוך לפנים. מוזמנות לקרוא, ליהנות ולשתף.

לירז הגיעה אלינו עם סטייליסט צמוד, לאחר ניסיון כושל אצל מעצבת אחרת. בעיניים דומעות היא הניחה לפניי רישום של שמלה ושאלה אם אוכל להכין לה שמלה כזאת בדיוק. אין לי זמן, היא אמרה. זאת השמלה שאני רוצה, אבל אני חייבת לדעת שאת באמת מבינה ויודעת מה לעשות…. הבנתי מיד שהיא עברה דרך לא קלה ושהיא נמצאת במצוקה אמיתית, גם של אכזבה קשה, גם של זמן – כי מועד החתונה היה שבועיים קדימה, וגם של הצורך להיות יפה וייצוגית במיוחד, בגלל מעמדה בעולם האופנה…

בשלב ראשון

כדי להרגיע את האווירה, ביקשתי מלירז לספר לי מה היא אוהבת בשמלה, ומה הקו המועדף עליה, כי בציור לא ניתן היה לראות, למשל, את צורת החזייה. היא אמרה שהחזייה חייבת להיות מובנית כמו מחוך והחלה לתאר בדיוק מה היא רוצה ואיך נראית השמלה שיושבת לה בראש. תוך כדי השיחה והשאלות הבנתי שהיא הגיעה אליי בעקבות המלצות, אולם יחד עם זאת, האכזבה שחוותה במקום אחר והתסכול הרב שליווה אותה גרם לה לחשוש שאף אחד כבר לא יוכל להציל את המצב…

בשלב שני

המשכתי לשאול שאלות ענייניות, כדי לתת לה להבין שהיא בידיים טובות ומקצועיות, ואכן, אט אט החלה להיווצר בינינו אווירה נינוחה ורגועה יותר, והתחלתי להרגיש איך מתשובה לתשובה, מתחילים להיווצר בינינו ניצנים ראשונים של אמון.

לאחר שעברנו על כל הפרטים שהיו חשובים לה, אחד לאחד, ביקשתי ממנה לחזור למחרת יחד עם הסטייליסט המלווה אותה, והבטחתי שעד לפגישה אכין לה סקיצה בדיוק לפי המפרט שתיארה,  ללא כל התחייבות.

בשלב שלישי

עבדתי כל הלילה כדי להבין עבורה את דגם השמלה שביקשה. למחרת, כאשר נכנסה יחד עם המלווה שלה,  ניתן היה לחוש את המתח הרב שבו הייתה שרויה. בלי להאריך במלים ביקשתי ממנה ללבוש את השמלה, ותוך שניות יכולתי לראות את הפה מתרחב לחיוך, שהלך ונעשה רחב יותר וחמים יותר מרגע לרגע.  העיניים שלה אורו. גם על פניו של המלווה הסטייליסט הופיע חיוך רחב.  “זה בדיוק הכיוון שרציתי”” היא אמרה, והרגשתי איך בבת אחת כל הצללים שישבו לה בתוך העיניים בפגישתנו הקודמת – נעלמו ואינם.

החנות התמלאה באור

“את לא מבינה”, הסביר הסטייליסט. “המליצו לנו עליך, אבל כבר לא האמנו שמישהו יצליח להבין מה אנחנו רוצים”. הוא שלף תמונה, והסביר שהם מחפשים א שמלת החלומות כבר קרוב לחצי שנה, ללא הצלחה, ורק במקרה, מישהו שמכיר אותי – המליץ עליי.
בבת אחת התמלאה החנות בצחוק של הקלה והקרח נשבר. הבנתי והרגשתי שהם סומכים עליי. שהם מבינים שסוף סוף הם הגיעו למקום הנכון, ושהכיוון שאליו הולכת השמלה הוא בדיוק הכיוון שאליו התכוונה..
אפשר היה להרגיש את ההקלה ואת הביטחון שמעכשיו, הכל הולך להיות בדיוק כמו שהיא רצתה והחלום שהיה בדמיונה עומד להופך למציאות.
עבדנו על השמלה באינטנסיביות יום יום במשך שבועיים, תוך שימת דגש על כל פרט ופרט, ממש עד יום החתונה, באווירה חברית נהדרת, כאשר היה ברור לכולנו שהמטרה הושגה, ושעכשיו – זה רק ליטושים אחרונים בדרך לשלמות.

לסיכום:

אם גם את מרגישה שלא מבינים אותך, ולא מתחברים למה שאת מחפשת בשמלת הכלה שלך, יש לי בשבילך טיפ קטן שבוודאי יעזור: כשאת מגיעה לסלון הכלות בקשי לעשות מדידה מקדימה לדגם שלך לפי המידות שלך. כך, יכינו לך סקיצה מבד גולמי המיועד לבדיקת הגזרה, ותוכלי לתאם את הציפיות מול המעצבת, מבלי להיכנס להוצאות גדולות. אם מסיבה כלשהי משהו לא ייראה לך – תוכלי לבטל את הקנייה, ולקבל את מלוא התשלום הראשוני שנתת עבור השמלה. בדרך זו, תוכלי לראות איך הדגם וקו הגזרה שרצית יושב עליך, והאם יש צורך בתיקון קל או שכלל לא הבינו אותך ואין סיכוי שהשמלה תצליח להיראות כמו בחלומותיך, וכך תחסכי זמן יקר ועוגמת נפש רבה.

עכשיו אתן

סיפרתי לכן במאמר איך טיפלתי בכלה שנשארה ללא שמלה שבועיים לפני החתונה, ועזרתי לה להגשים את החלום בצורה מהירה ומדויקת. עכשיו תורכן. האם גם אתן חוויתן רגעים דומים של עוגמת נפש ותסכול? איך פתרתן אותם ומה תוכלו לייעץ לנשים אחרות העומדות לפני חתונתן?  נשמח אם תשתפו אותנו פה למטה בתגובות כדי שכולנו נוכל ללמוד ולהפיק את מירב התועלת מהעצות הטובות.

הצעד הבא לשמלת החלומות שלך

אהבתן? מוזמנות לשתף את המאמר עם חברות.  רוצות לקבל ממני עוד עצות טובות, וטיפים בדרך לשמלת הכלה המהממת שלכן? הקליקו עכשיו על הקישור והורידו את “מתחת להינומה”- המדריך שבו אני מגלה לכן את סודות העיצוב שהמעצבים הגדולים לא יגלו לכן – והוא במתנה ממני, באהבה ולגמרי בחינם.